Admin2 Admin
Mesaj Sayısı : 760 Yaş : 113 Nerden dostum : Kötülüğün ve haksızlığn olmadığı iyinin ve güzelin hakettiğini aldığı yerdeyim.Yani Hiçbir yerdeyim. Ne işle meşgulsün : Düşmanını tanıdığın kadar ona düşmansındır. Dünyayı tanımakla Meşgulüm. Kayıt tarihi : 16/07/08
Aldığı Madalya: Konu açma üstadı
| Konu: Karakutunun Yapılışı Çarş. Tem. 23, 2008 11:07 am | |
| Uçak kazalarında uçak paramparça olsa da, denizin dibine gitse de hemen kokpit denilen pilot kabinindeki son konuşmaları kaydeden karakutular aranır. Çoğunlukla korkunç kaza enkazı arasından sağlam olarak bulunan bu kutular sayesinde kazanın nedenlerine ulaşılır. Karakutu bu kadar sağlam malzemeden yapılıyorsa neden uçağın tümünde aynı malzeme kullanılmıyor?
Uçakların rahatça havada kalabilmeleri, uzun mesafelere az yakıtla ulaşabilmeleri, mümkün olduğunca hafif malzemeden yapılmış olmalarına bağlıdır. Bu malzemeler çoğunlukla alüminyum ve plastiktir.
Kokpitteki sesleri ve uçuş bilgilerini kaydeden her iki kutu da paslanmaz çelikten yapılır. En ve boyları yaklaşık 25'er santimetre, derinlikleri 12-13 santimetredir. Kutuların et kalınlıkları ise 6-7 milimetre kadardır. Kutular ayrıca ısıya ve yangına karşı tedbir olmak üzere plastikle çevrili sıvı köpük ile de donatılmışlardır.
Kutular o kadar sağlamdırlar ki, denize düşmüş bir uçağın kutuları 7 sene sonra çıkarılabilmiş ama buna rağmen kayıtlar sağlıklı olarak dinlenebilmiştir. Başlangıçta kutular kanatların birleşme noktasına yakın bir yere konuluyorlardı. Bu bölge uçağın en ağır kısmı olduğundan düşüş anında bu ağır parçalar kutuların üzerlerine düşerek zarar verebiliyorlardı. Sonraları kutular uçağın kuyruk kısmına konulmaya başlanıldı. Tabii bu, uçağın kuyruk kısmındaki koltuklar insanlar için daha emniyetlidir anlamına gelmez, ancak bu yer karakutuların uçağın enkazından en uzağa düşmesini sağlamaktadır.
Uçak kazalarının nedenleri değişiktir. Havada bir şekilde infilak ederek düşen uçaklarda yolcuların kurtulma olasılığı yoktur. Bu nedenle de uçağın yapıldığı malzeme bu açıdan önemli değildir. Uçak yere bir bütün halinde çarpsa da düşen bir asansörde olduğu gibi yolcular çarpmanın şiddetinden hayatlarını kaybederler.
Uçağın içine sıvı köpük doldurmak elektronik aletleri koruyabilir ama insanların sadece ölüm nedenlerini değiştirir. Uçağın malzemesini karakutu malzemesinden yapmak, parçalanma ve yangından zarar görme tehlikelerini önler ama ne yazık ki bu malzemeden yapılmış bir uçak da uçamaz.
Karakutuların renkleri kara değil turuncudur. Bu rengin tercih edilmesinin sebebi enkaz arasından daha rahat fark edilmeleri içindir. | |
|
Admin Korgeneral
Mesaj Sayısı : 496 Yaş : 31 Nerden dostum : Kengürü Ne işle meşgulsün : Öğrenciliği bırakıp adminlik yapmayı düşünüyorum Lakap : NaRKoTisT Kayıt tarihi : 06/07/08
Aldığı Madalya: Diksiyon üstadı
| Konu: Geri: Karakutunun Yapılışı Çarş. Tem. 23, 2008 11:51 am | |
| Ya o kara kutularda pilotun konuşmaları var hep. Daha sonra hostesin sesi duyuluyo ve uçak poffffff ;; kaza gerçekleşiyo | |
|
Misafir Misafir
| Konu: Geri: Karakutunun Yapılışı Çarş. Tem. 23, 2008 12:26 pm | |
| bu kara kutunun icinde ne var sadece ses kaydeden bisi mi varnasi kaydediyo sesi icindeki mekaniz ma nasi bisi |
|
Admin2 Admin
Mesaj Sayısı : 760 Yaş : 113 Nerden dostum : Kötülüğün ve haksızlığn olmadığı iyinin ve güzelin hakettiğini aldığı yerdeyim.Yani Hiçbir yerdeyim. Ne işle meşgulsün : Düşmanını tanıdığın kadar ona düşmansındır. Dünyayı tanımakla Meşgulüm. Kayıt tarihi : 16/07/08
Aldığı Madalya: Konu açma üstadı
| Konu: Geri: Karakutunun Yapılışı Çarş. Tem. 23, 2008 1:09 pm | |
| Sesi rotayı hızı ve bazı göstergeleri kayda alıyor diye biliyorum ben. | |
|
Misafir Misafir
| Konu: Geri: Karakutunun Yapılışı Cuma Tem. 25, 2008 6:42 pm | |
| ilginçmiş senide o karakutunun içine koyalım tuğrul melihle burağı koyalım dicem ama zaten onlar uçağa zor sığar bırak karakutuyu |
|